Intrebari si raspunsuri legate de certificarea
Si totusi, ce fac consultantii in management?
Am intalnit multi oameni care incercau sa inteleaga ce este profesia de consultant. Ce este consultanta in management si ce te face sa fii consultant? De ce apeleaza companiile la serviciile unui consultant? Cu ce se ocupa consultantii?
Dilbert zicea ca "In zilele noastre se crede ca orice idiot cu laptop poate incropi o carte de afaceri si poate scoate ceva bani din asta.
Chiar daca noi stim ca sunt amatori care imbraca un costum, cara dupa ei un laptop, se prezinta drept consultanti si se considera autorizati sa dea sfaturi, speram ca ei reprezinta totusi o specie pe cale de disparitie.
Ce este consultanta in management?
Prisma-Prim defineste consultanta in management ca fiind "crearea de valoare pentru organizatii, prin aplicarea cunostiintelor, tehniciilor si metodelor pentru a imbunatati performanta. Acest lucru este realizat prin oferirea de consiliere obiectiva si/sau implementarea solutiilor de business."
In cadrul unei definitii atat de largi, consultantii in management pot fi invitati intr-o organizatie pentru un numar mare de motive:
- de la nevoia urgenta de sfaturi strategice la managementul schimbarii la scara larga intr-o cadrul unei companii recent privatizate;
- de la redefinirea proceselor de management al relatiei cu clientii la instalarea unui sistem informatic in cadrul unei banci;
- pregatirea catre certificarea in conformitate cu cerintele standardelor internationale.
Consultanta in management este o cariera atractiva pentru multi, oferind o varietate de proiecte, provocari constante si oportunitati pentru dezvoltare personala.
In cadrul organizatiilor, consultantii tind sa se specializeze in una sau mai multe arii de competenta cum ar fi managementul calitatii, tehnologia informatiei, gestionarea lantului de aprovizionare si logistica, resurse umane sau sa se canalizeze in mod particular pe o industrie cum ar fi utilitatiile, manufactura, domeniul bancar.
De ce angajeaza clientii consultanti?
Motivul cel mai raspandit pentru angajarea consultantiilor externi este aportul de capacitati si cunostinte ce lipsesc companiei in cauza. Alte motive importante includ abilitatea consultantilor de a oferi o viziune independenta si o perspectiva originala asupra problemei.
Consultantii externi:
- Ofera o viziune independenta, impartial
- Prezinta o noua directie si indica pasii urmatori
- Diagnosticheaza problema si evalueaza posibilele solutii
- Realizeaza sarcini cere necesita competente tehnice deosebite
- Implementeaza solutii/ noi sisteme si instruiesc angajatii
- Constituie resursa suplimentara
Ce fac consultantii?
Consultantul trebuie sa asambleze si sa analizeze toate datele pe care le are la dispozitie si sa se asigure ca intelege natura problemei, iar apoi sa aiba in vedere gama de solutii posibile.
Apoi, formuleaza o serie de recomandari specifice, fiecare dintre ele fiind cuantificata si analizata corespunzator inainte de a fi prezentata clientului.
Consultantul profesionist face o distinctie clara intre concluzii si recomandari. Concluziile trebuie sa fie obiective, logice si sa se bazeze pe fapte care au fost imbinate si verificate cu atentie in prealabil.
Recomandarile, pe de alta parte, sunt subiective si se bazeaza pe pregatirea si experienta consultantului.
O parte importanta a activitatii consultantului este extragerea informatiilor, prin adresarea de intrebari relevante - asigurindu-se astfel ca nu exista omisiuni semnificative. Ulterior, problemele pot fi clarificate si prioritizate, acestea fiind revazute pe masura ce proiectul avanseaza.
Desi am auzit voci afirmand ca se asteapta de la consultanti sa actioneze in cele mai multe cazuri ca experti, trebuie sa precizam ca acesta este doar un aspect si ca exista mai multe roluri pe care un consultant si le poate asuma intr-o organizatie, in conformitate cu situatia specifica si cu nevoiile existente in companie:
Observator obiectiv |
Facilitarea proceselor |
Consilier pe proces |
I |
Investigator |
I |
Identificator de alternative |
I |
Solutionator colaborativ de probleme |
colaborare |
Initiator al schimbarii |
I |
Trainer/educator |
I |
Promotorul informarii |
I |
Consilier specialist |
expertiza |
Ce pot face consultantii pentru tine?
Pentru a concluziona, consultantii in management sunt knowledge workers, care isi dezvolta permanent abilitatile (solutionarea problemelor, comunicarea, abilitatiile de management, cunsotintele privind industriile si solutiile).
Consultanta in management este o profesie care le permite companiilor "sa iasa din cutie", sa implementeze mai rapid schimbarile si sa castige competitivitate. Prisma-Prim poate interveni si oferi suport in calitate de facilitator, expert sau operational in timpul transformarii companiei DVS.
Cu ajutorul solutiilor noastre integrate consultantii nostri pot sa va economiseasca timp, sa contribuie cu o gandire obiectiva si cunostiinte specifice, sa evalueze posibile solutii si sa le implementeze pe cele pe care le alegeti.
Cum puteti selecta un consultant?
Pentru a acorda un suport Clientului, organizatia ISO a elaborat un standard SR ISO 10019:2006 - Linii directoare pentru selectarea consultanţilor în sisteme de management al calităţii şi pentru utilizarea serviciilor acestora.
Recomandam la selectarea furnizorului de servicii de a consulta acest standard.
Este importanta certificarea ISO ?
Este de la sine inteles ca principala dvs. preocupare este sa gasiti metodele de crestere a afacerii, a organizatiei dvs., si sa evitati situatiile de criza
Suntem siguri ca fiecare dintre dvs. v-ati organizat afacerea si aveti propriul sistem de management care va permite controlul tuturor proceselor, distribuirea si analiza datelor interne, definirea si urmarirea obiectivelor la nivelul organizatiei, responsabilitatile managementului.
In aceste conditii, probabil ca va intrebati de ce va trebuie o certificare a propriului sistem ? Iata raspunsurile simple la cateva intrebari frecvente ...
De ce este necesar un Sistem de Management al Calitatii (SMC) certificat ?
Pentru ca in acest fel veti avea confirmarea faptului ca societatea / organizatia dvs. respecta cerintele standardului ISO 9001(se refera la toate standardele de certificare) privind Sistemele de Management.
Ce inseamna certificarea ISO 9001 ?
„Certificarea ISO 9001” reprezinta o apreciere a calitatii actului managerial, a bunelor practici din organizatie, a orientarii organizatiei in directia calitatii.
Avantajele certificarii ISO
pastrarea pozitiei de piata si cucerirea a noi nise de piata; |
|
imbunatatirea imaginii organizatiei si plasarea acesteia pe piata concurentiala intr-o pozitie avantajoasa; |
|
coordonarea si conducerea activitatii intregii organizatii intr-un mod planificat si sistematic, conform principiilor managementului calitatii; |
|
cresterea increderii partenerilor de afaceri (clienti, furnizori) in serviciile si produsele oferite, precum si in respectarea conditiilor contractuale asumate; |
|
cresterea satisfactiei clientilor prin indeplinirea cerintelor acestuia, generand incredere |
|
confirma partenerilor (clienti, furnizori) ca societatea functioneaza pe baza unui sistem de calitate recunoscut international; |
|
crearea cadrului pentru imbunatatirea continua a proceselor interne; |
|
imbunatatirea performantei produselor si serviciilor livrate clientilor; |
|
avantaje economice generate de scaderea ponderii produselor defecte, scaderea clientilor ce migreaza catre alte companii si scaderea nemultumirilor clientilor; |
|
adaptarea activa si sistematica la modificarile conditiilor pietei; |
|
transparenta si eficienta proceselor interne ale organizatiei; |
|
indeplinirea conditiilor de participare la licitatii |